راهنمای درک نحوه عملکرد PTO
نوشته شده توسط : sanaz

سیستم های مرخصی با حقوق سنتی

سیستم‌های مرخصی با حقوق سنتی، تعداد روزهای مشخصی را در اختیار کارکنان قرار می‌دهند که در آن آنها می‌توانند به دلیل خاصی از PTO استفاده کنند. سیستم مرخصی سنتی با حقوق، تعداد مشخصی از روزها یا ساعاتی را در اختیار کارکنان قرار می دهد که می توانند از آنها استفاده کنند و آن زمان را به دسته های جداگانه ای برای تعطیلات، روزهای بیماری و مرخصی شخصی تقسیم می کند. بسیاری از کارفرمایان با افزایش مدت زمان تصدی کارمند در شرکت، مدت زمانی را که کارمند دریافت می کند در هر دسته افزایش می دهند.

سیستم های زمان پرداخت سنتی به کارمندان کم ترین میزان انعطاف پذیری را در تعیین چگونگی استفاده از زمان خود می دهند و نیاز به مقدار زیادی نظارت اجرایی از سوی کارفرما دارند. کارمند معمولا باید از قبل درخواست مرخصی کند، مگر اینکه از یک روز بیمار استفاده کند، و کارفرمای آن ها باید زمان درخواست مرخصی را تایید کند.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1_%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%DB%8C

 

سیستم های بانک PTO

سیستم های بانک PTO تمام روزهایی را که کارفرما برای مرخصی، مرخصی شخصی، ایام بیماری و گاهی اوقات تعطیلات به کارمند می دهد را در مجموعه ای از کل ساعات مرخصی با حقوق ترکیب می کند. بانک PTO تشخیص نمی دهد که چگونه کارمند می تواند از زمان موجود خود استفاده کند. در عوض، فقط تعداد کل ساعاتی را که کارمند برای استفاده در دسترس دارد را نشان می دهد.

به طور معمول، کارمندان بر اساس مدت زمانی که در شرکت بوده اند و تعداد ساعاتی که کار می کنند، ساعات مشخصی کسب می کنند. کارمندان می توانند به هر دلیلی که نیاز دارند یا بخواهند از ساعات کاری در دسترس خود استفاده کنند. به همین دلیل، سیستم‌های بانک PTO محاسبات را برای کارفرما آسان‌تر می‌کنند و انعطاف‌پذیری بیشتری را نسبت به سیستم‌های مرخصی با حقوق سنتی برای کارکنان فراهم می‌کنند.

به عنوان مثال، یک کارفرما می تواند از یک سیستم بانکی PTO استفاده کند تا به هر یک از کارمندان خود به جای دادن دو هفته تعطیلات، سه روز بیمار و دو روز شخصی تحت یک سیستم پرداخت سنتی، ۱۲۰ ساعت PTO بدهد.

سیستم بانک PTO به هر یک از کارمندان خود اجازه می دهد تا انتخاب کنند که چه تعداد از 120 ساعت خود را برای هر نوع PTO استفاده می کنند. بنابراین کارمندی که می‌خواهد ساعات خود را به طور مساوی برای تعطیلات، زمان استعلاج و مرخصی شخصی تقسیم کند و کارمندی که می‌خواهد از تمام 120 ساعت برای تعطیلات استفاده کند، هر دو می‌توانند این کار را انجام دهند.

سیستم های PTO نامحدود

سیستم های PTO نامحدود سیستم های مبتنی بر نتایج برای اداره PTO هستند که در آن ها کارفرما محدودیتی برای تعداد روزها یا ساعاتی که یک کارمند می تواند مرخصی بگیرد، تعیین نمی کند. در عوض، این سیستم ها به کارمندان اجازه می دهند تا زمانی که به هر دلیلی نیاز به مرخصی دارند، زمانی را مرخصی بگیرند تا بر کارشان تاثیر نگذارد یا کسب وکار را مختل نکند.

از بین سه گزینه ساختار PTO، سیستم‌های PTO نامحدود بیشترین انعطاف را در مدیریت زمان مرخصی خود به کارکنان می‌دهند و کمترین نظارت اداری را از سوی کارفرما نیاز دارند.
اغلب کارفرمایانی که از سیستم های PTO نامحدود استفاده می کنند، نیازی به ردیابی زمان مرخصی کارمندان خود ندارند و مدیر کارمند می تواند براساس صلاحدید خود مرخصی کارمندان را تایید یا رد کند.

بحث های تایید بین کارمند و مدیرشان در مورد زمان مرخصی معمولاً بر توانایی کارمند برای ادامه حفظ عملکرد شغلی و انتظارات بازده کاری با زمان مرخصی تمرکز دارد.





:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: